14.3.10

ΔΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Δομή Μαθήματος της διοργάνωσης του workshop:


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ 2008-2009
5Ο ΕΞΑΜΗΝΟ
ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΙIa
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : Ασπασία Κουζούπη


Αντικείμενο

Η ειδική σύνθεση ΙIa ή «Προσεγγίσεις Τοπίων», εστιάζεται στην δυναμική των υποκειμενικών αναγνώσεων του τοπίου από τους φοιτητές αρχιτεκτονικής. Οι διαδικασίες/διεργασίες προσέγγισης του τοπίου αντιμετωπίζονται ως η γενεσιουργός αρχή των προβληματικών του σχεδιασμού, αποτελώντας την κινητήριο δύναμη του μαθήματος αυτού.

Προβληματικές

Η υποκειμενικότητα της κάθε προσέγγισης ενός τοπίου είναι η βάση της υποκειμενικότητας των δυνάμει αποδόσεών του και κατ’ επέκταση και των χαρτογραφήσεών του. Φωτογραφικές, εικονογραφικές, λογοτεχνικές αποδόσεις, αλλά και κάθε είδους ντοκουμέντα που αφορούν ένα τοπίο περιγράφοντάς το είναι αναπόδραστα υποκειμενικά. Η θέση αυτή είναι που ανοίγει τον δρόμο για την αντιμετώπιση της διαδικασίας χαρτογράφησης ενός τοπίου από ομάδες φοιτητών ως συνθετική διαδικασία.

Η έννοια του χάρτη, ως νοητικό σχήμα προς προσέγγιση από τους φοιτητές, επεκτείνεται από την γεωγραφική, τοπογραφική, ιστορική,… σημασία προς κατευθύνσεις που τείνουν να συναντήσουν την βιωματική εμπειρία. Για τον λόγο αυτό η μετάβαση και περιήγηση του κάθε ένα από τους φοιτητές μέσα στο τοπίο που θα εξετάζεται είναι απαραίτητο να συμβεί περισσότερες φορές, και κατά βάση με την συμμετοχή τους στις ομαδικές επισκέψεις στην περιοχή.   
Μέσα και ανάμεσα σε αυτές τις επισκέψεις στο τοπίο της έρευνας, οι φοιτητές καλούνται να τοποθετήσουν τον εαυτό τους και την πρότασή τους ανάγνωσης του τοπίου στο εσωτερικό του τοπίου; περισσότερο από παρατηρητές, ως συμμέτοχοι στην κατανόηση και την επανα-ανάγνωσή του.

Στόχοι

Η συγκρότηση υποκειμενικών εργαλείων ανάγνωσης του τοπίου από τον κάθε φοιτητή. Η έκφραση διακριτών οπτικών απέναντι στο τοπίο τις οποίες συγκροτεί η κάθε φοιτητική ομάδα εργασίας, με τρόπο τελικά σαφή και αναγνώσιμο.
 
Κατά την διάρκεια του  εαρινού αυτού εξαμήνου, το μάθημα παροτρύνει τους φοιτητές να ερευνήσουν και την προοπτική σύνδεσης του χάρτη που συλλαμβάνουν ως υποκειμενικό αντιπρόσωπο της σχέσης τους με το προς μελέτη  τοπίο, με το ίδιο αυτό τοπίο. Μέσω μικρό-παρεμβάσεων σε κλίμακα 1προς1 που θα κληθούν να χωροθετήσουν in situ. Οι κατασκευές προτείνεται να γίνουν στο εργαστήριο κατασκευών του ΤΑΜ, έχοντας ως προϋπόθεση την ένταξή τους σε συγκεκριμένα σημεία της περιοχής μελέτης.

No comments:

Post a Comment


Followers

LOCUS SOLUS WORKSHOP- UNIVERSITY OF THESSALY